وبلاگ خرید تور استانبول تورباتو

تورباتو اینجاست تا باهم به استانبول سفر کنیم و از حقایق این شهر بزرگ بیشتر بدانیم

وبلاگ خرید تور استانبول تورباتو

تورباتو اینجاست تا باهم به استانبول سفر کنیم و از حقایق این شهر بزرگ بیشتر بدانیم

بایگانی
  • ۰
  • ۰

قبل از اینکه نرخ ها را اعلام کنیم لطفا به موارد زیر توجه لازم را بفرمایید

به محض اینکه شما سوار تاکسی می شوید راننده باید تاکسی متر را روشن کند و نرخ کرایه شما را بر اساس نرخ مصوب برای هر کیلومتر با استفاده از تاکسی متر

حساب کند.

ممکن است وقتی راننده متوجه بشود که شما توریست هستید تاکسی متر را خاموش کند و بخواهد کرایه بیشتری از شما بگیرد.

در این حالت بهتر است از تاکسی پیاده شوید و ادامه مسیر را با یک تاکسی دیگر طی کنید.

نرخ تاکسی متر در ابتدای ورود شما 2.95 لیر می باشد و بابت هر کیلومتر 1.83 لیر به آن اضافه می شود.

اگر تاکسی در ترافیک شهری بماند بابت هر یک دقیقه 30% به کرایه اضافه می شود.

اگر در شب سوار تاکسی شوید ممکن است راننده بگویید کرایه شب از روز بیشتر است اما توجه بفرمایید که این قانون سال هاست که در ترکیه منسوخ شده است و

نباید اجازه دهید بابت شب و روز کرایه بیشتری از شما بگیرند.

تاکسی گرفتن راحت ترین (اما نه همیشه سریع ترین) راه برای گردش در استانبول است. آن ها فراوان هستند، روز و شب کار می کنند، چهار نفر را سوار می کنند، نسبت به شهرهای اروپای نسبتا ارزان‌تر هستند و می توان آن‌ها را به راحتی در خیابان یا در ایستگاه های تاکسی یافت. به خاطر تمام این دلایل تاکسی گرفتن در استانبول کار بسیار راحتی است و اگر شما یک گروه ۴ نفره هستید، هزینه شما حتی ارزان تر از اتوبوس یا تراموا خواهد شد. در هر صورت اگر شما تاکسی گرفتن در استانبول را برای حمل و نقل انتخاب کردید، نکاتی که در ادامه این متن از الی گشت شما را راهنمایی خواهد کرد.

سعی کنید که فقط از تاکسی آرم دار استفاده کنید

در استانبول ترکیه فقط سوار تاکسی های رسمی شهر شوید. آن ها به رنگ زرد روشن هستند و روی سقف آن ها، علامتی با واژه taksion یا taxi دیده می شود. علاوه بر آن، پلاک تاکسی (و در برخی مواقع، لوگوی شرکت) باید روی درهای جلو و سقف دیده شود. مهمترین مورد هم این است که همه تاکسی های رسمی، تاکسیمتر دارند. نکات گوناگونی در رابطه با تاکسیمتر وجود دارد، مثلا اینکه شما مطمئن هستید هزینه ای که بابت مسیر از شما دریافت خواهد شد، هزینه اصلی ثبت شده در استانبول است.

سوار ماشین تاکسی متر دار شوید

همیشه به راننده اصرار کنید که تاکسیمتر را روشن کند. برخی از راننده ها در آفر تور استانبول (به ندرت) شاید بگویند که تاکسی متر خراب است یا بگویند که بدون روشن کردن آن، ارزان تر خواهد شد. در چنین شرایطی اصلا قبول نکنید، به راحتی از ماشین پیاده شده و به دنبال تاکسی دیگری باشید. اگر هم وسط راه راننده تاکسیمتر را خاموش کرده و به اعتراض شما توجهی نکرد، با آوردن کلمه پلیس سریع نظرش عوض خواهد شد.

با اینکه در بیشتر کشورها تاکسیمتر به گونه ای نصب می شود که برای مسافر قابل دیدن باشد، اما در تاکسی های موجود در استانبول، این وسیله پشت جعبه دنده قرار گرفته که شاید به راحتی نتوانید آن را ببینید، مخصوصا اگر صندلی عقب نشسته باشید. خود مردم محلی استانبول معمولا رفلکس آن را در پنجره صندلی جلو می بینند. اما از آنجایی که شاید نتوانید رقم برعکس شده (مثل آینه) را بخوانید، بهتر است اول که سوار شدید نقطه شروع را ببینید و اگر مسیرتان طولانی است، هر چند دقیقه یک بار آن را بررسی کنید. این کار بی احترامی محسوب نمی شود، برعکس احترام او را به خاطر بلد بودن راه و چاه کسب می کنید.

نرخ تاکسی در شب و روز کاملا تفاوت دارد:

زمانی که وارد تاکسی می شوید، یک نرخ پایه نمایان خواهد شد. بعد از آن، هر ۴۰۰ متر یک بار به این نرخ اضافه می شود. قیمت های زیر (به تاریخ امروز، ۲۴ مرداد ۹۷) هزینه تاکسی گرفتن در استانبول است:

 

با اینکه در ترکیه قوانین رانندگی روز به روز سخت تر می شود اما هنوز هم رانندگانی مشاهده می شوند که اصلا خوب رانندگی نمی کنند. برخی از راننده های تاکسی که جزو آن ها هستند نیز در شهر وجود دارد که پیشنهاد می کنیم برای جلوگیری از هرگونه اتفاقی، کمربند ایمنی خود را ببندید.

  • زمانی که می خواهید از نقطه ای به نقطه دیگری بروید بهتر است که گوگل مپ خود را روشن کرده و مسیر را توسط آن بررسی کنید. در شرایط نادری ممکن است راننده شما را از راهی طولانی به مقصد برساند تا

هزینه بیشتری دریافت کند.

بسیاری از رانندگان تاکسی ممکن است سوالات شخصی بپرسند. با اینکه آن ها بیشتر می خواهند حسی صمیمی ایجاد کنند اگر یک درصد احساس کردید که برای پاسخ دادن به آن ها راحت نیستید به راحتی سکوت کنید. شما مجبور به جواب نیستید.

زمانی که مسیر شما از پل بسفر یا اتوبان TEM می گذرد، هزینه عوارض باید پرداخته شود. راننده آن را پرداخت می کند اما هزینه آن روی مبلغ شما حساب می شود.

تا زمانی که یک راننده به شما کمکی مثلا برای جابجایی چمدان هایتان نکرده، او انتظار انعام از شما ندارد. اگر از راننده خیلی راضی هستید می توانید به او انعام دهید که این کار راننده را بسیار خوشحال خواهد کرد.

از دیگر نکات تاکسی گرفتن در استانبول این است که با اینکه راننده ها احتمالا بسیاری از خیابان های شهر را می شناسند، از آنجایی که استانبول شهر بسیار بزرگی است نباید انتظار داشته باشید که تاکسی ها همه ی خیابان ها را بشناسند. همچنین خیلی غیر طبیعی نیست که راننده تاکسی مسیر مقصد کمترشناخته شده شما را نشناسد. در این شرایط هم می توانید از گوگل مپ استفاده کنید و هم اگر شخصی مثلا میزبانتان منتظر شماست با او تماس بگیرید که با راننده صحبت کند و بهترین مسیر را به او بگوید.

 

 

 

        نظرات (۰)

        هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

        ارسال نظر

        ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
        شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
        <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
        تجدید کد امنیتی