وبلاگ خرید تور استانبول تورباتو

تورباتو اینجاست تا باهم به استانبول سفر کنیم و از حقایق این شهر بزرگ بیشتر بدانیم

وبلاگ خرید تور استانبول تورباتو

تورباتو اینجاست تا باهم به استانبول سفر کنیم و از حقایق این شهر بزرگ بیشتر بدانیم

بایگانی
  • ۰
  • ۰

یکی از تفریحات بسیار پرطرفدار در بین گردشگران استانبول تورز حمام ترکی است. قطعا سفر شما با رفتن به حمام ترکی کامل تر خواهد شد. بخور دادن، ماساژ و حمام کردن در حمام های سنتی و قدیمی شهر استانبول، مسلما لذتی دیگر را خواهد داشت. این حمام ها قدیمی بوده و دارای معماری بسیار زیبا و با شکوهی هستند. البته حمام کردن در این حمام های بسیار زیبا و قدیمی ممکن است نسبتا گران باشد. به طوری که ممکن است گذراندن ساعاتی در حمام های تاریخی و با شکوه استانبول، هزینه ای معادل با 200 تا 300 لیر ترکی داشته باشد! البته همه حمام های ترکیه گران قیمت نیستند و برخی حمام ها با قیمت متوسط و ارزانتری نیز وجود دارد.

استانبول شهری رنگارنگ با تفریحات زیبا یکی از تفریحات خوب این شهر حمام های ترکی ان است که جز سنت های دیرین این شهر است و امروز با کمی بازسازی و مدرن سازی مورد استفاده قرار میگیرد این حمام های ترکی سنتی جز تجربه های لذت بخش است که سنت و تاریخ استانبول را تجربه کنید در ادامه با ما باشید تا 10 حمام ترکی برتر استانبول را به شما معرفی کنیم.

یکی از مزایای بازدید و رفتن به این حمام ها این است که تجربه ای متفاوت از سنت های ترکیه و معماری سنتی آن را به دست خواهید آورد. لازم به ذکر است که برخی از هتل های این شهر، دارای حمام و سوئیت مخصوص درون اتاق ها و سوئیت ها هستند.
در ادامه شما را با برخی از این حمام ها آشنا خواهیم کرد. 

حمام خرم سلطان ایا صوفیه:

حمام خرم سلطان ایاصوفیه، به دستور خرم سلطان، همسر سلطان سلیمان و توسط معمار سلطنتی امپراطوری عثمانی در  قرن شانزدهم ساخته شد. این حمام بدستور خرم سلطان همسر سلطان سلیمان ساخته شد و معماری ان را معمار بزرگ عثمانی ها یعنی معمار سنان برعهده گرفت و امروزه این حمام به عنوان حمام عمومی مورد استفاده عموم قرار میگیرد و خیلی مورد توجه گردشگران است و همچنین این حمام در سال های اخیر بازسازی شد.

این حمام امروزه، به عنوان حمام عمومی مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته شده است. این حمام در سال های اخیر با هزینه ای معادل 17 لیر بازسازی شد. حمام خرم سلطان بین مسجد ایاصوفیه و مسجد آبی( سلطان احمد) قرار گرفته است. در این حمام پنج پکیج مختلف وجود دارد و در اختیار بازدیدکنندگان قرار داده می شود. قیمت این پکیج ها از 55 یورو شروع می شود و بسته ای از مواد شوینده، لیف و ماساژ در اختیار مشتریان قرار داده می شود.

هزینه این حمام 80 یورو معادل 1.242.980 تومان تا 160 یرورو معادل 2485960 تومان است. این حمام از ساعت 8 صبح الی 10 شب آماده ارائه خدمات به مشتریان است پیشنهاد میکنیم در هنگام سفر با تور استانبول به این شهر حتما از این حمام استفاده نمایید.

آدرس: استانبول، فاتح، میدان ایاصوفیه، شماره 2، محله جانکورتاران

حمام کیلیک علی پاشا:


این حمام در سال 158به دست معمار سینان ساخته شد و با معماری برجسته و گنبد شگفت انگیزش یکی از نکات مورد توجه این حمام است که در محله تونان مخله بندری استانبول واقع شده و یکی از حمام های محبوب با امکانات مناسب است

حمام عمومی کیلیک علی پاشا به دست سنان، معمار معروف ترکیه، در سال 1580 ساخته شد. این حمام دارای گنبدی زیبا و شگفت انگیز است که در یکی از محله های بندری استانبول به نام محله توفان قرار گرفته است. حمام کیلیک علی پاشا یکی از حمام های معروف و محبوب ترکیه است که خدمات بسیار مطلوبی دارد. اگر چه این حمام یکی از حمام های نسبتا گران شهر ترکیه محسوب می شود اما ارزش گذراندن ساعتی را در این حمام و تماشای معماری بی نظیرش را دارد.

هزینه این حمام 220 لیر ترکیه معادل 534960 تومان می باشد. ساعت کار این حمام 8 تا 23 و نیم است.

آدرس: استانبول، کاراکوی، جنب مسجد کیلیک علی پاشا

حمام چمبر لیتاش:

 یکی دیگر از حمام های استانبول، حمام جمبرلیتاش است. این حمام، یکی دیگراز معماری های تاریخی و قدیمی است که به دست معمار سنان بنا شده است. این حمام معماری بسیار جالب و باشکوهی دارد و نه تنها گردشگران، بلکه عکاسان و محققان و برخی از دانش آموزان به بازدید از این حمام تاریخی می روند. این حمام در نزدیکی مسجد سلطان احمد یا مسجد آبی قرار گرفته است و تنها 10 دقیقه با آن فاصله دارد. قیمت این حمام نسبت به حمام های لوکس کمی معقول تر به نظر می رسد. اگر قصد رفتن به این حمام را داشتید بهتر است تا در روز به این حمام بروید تا بتوانید بر روی گوبگتاشی دراز بکشید. سنگ گوبگتاشی در واقع یک فضای بزرگ و سنگی است که با استفاده از نور آفتاب داغ می شود. لازم به ذکر است که مسجد و مدرسه محمد شاه نیز رو به روی این حمام قرار دارند.

هزینه این حمام 100 لیر معادل 243.160 تومان تا 250 لیر ترکیه معادل 607910 تومان می باشد.

این حمام از 6 صبح تا 11 و نی شب آماده ارائه خدمات به گردشگران تور لحظه آخری است.

آدرس: استانبول، فاتح، خیابان وزیرهان، شماره 8، ملا فناری
 

حمام اقا:

یکی دیگر از حمام های تاریخی ترکیه حمام آقا است که به دستور هفتمین پادشاه عثمانی یعنی سلطان محمد فاتح ساخته شد. این حمام به عنوان یکی از حمام های خصوصی سلطان و پسرانش کاربرد داشت. در زمان های گذشته منطقه بیوگلو به عنوان یک منطقه شکاری برای پادشاهان عثمانی محسوب می شد. این حمام نیز بخشی از اقامتگاه شکاری سلطان محمد عثمانی محسوب می شد.پس از پایان یافتن حکومت عثمانی ها و آغاز جمهوری ترکیه یک خانم آمریکایی این حمام را خریداری کرد و آن را در اختیار عموم مردم گذاشت. در این حمام، چهار پکیج با قیمت های مختلف دراختیار مراجعه کنندگان قرار می گیردکه بسته به خدمات، قیمت آن ها متفاوت است.

هزینه این حمام از 100 لیرترکیه معادل 243.160 تومان تا 180 لیر ترکیه معادل 437.690 تومان می باشد. ساعات کار حمام آقا از 10 صبح تا 10 شب است

 

 


حمام سوفولار:


این حمام در زمان سلطان بایزید دوم ساخته شد و قدمت تاریخی زیادی دارد اگرچه ظاهر لوکس و مجللی ندارد اما یکی از نکته های جالب این حمام این است که این حمام در منطقه ایی قرار گرفته که افراد محلی زیادی در ان زندگی میکنند و توریست کمتر به انجا میرود و شما میتوانید یک روز را در کنار مردمان محلی که بسیار خونگرم هستند تجربه کنید

این حمام شاید در نگاه اول مجلل و لوکس به نظر نرسد اما یکی از مکان های تاریخی و حمام های ترکیه است که قدمت آن به زمان پادشاهی سلطان بایزید دوم می رسد. این حمام در بخشی از استانبول قرار گرفته که بیشتر عموم مردم از آن به جای گردشگران و توریست ها استفاده می کنند. این حمام قیمت بسیار مناسبی دارد. رفتن به این حمام می تواند در نوع خودش جذاب باشد، چرا که از نزدیک می توان زندگی محلی های استانبول و فرهنگ این کشور را دید.

هزینه ها در این حمام بین 30 لیر معادل 72940 تومان تا 50 لیر معادل 121580 تومان خواهد  بود.  هزینه کیسه و ماساژ در پکیج های ارازنتر جداگانه حساب می شود. این حمام از 8 صبح تا 9شب آماده ارائه خدمات می باشد.

آدرس: استانبول، فاتح، خیابان سوفولار، شماره 28، اسکندر پاشا
 

حمام جاگالولگو:

یکی از حمام های معروف ترکیه، حمام جاگالوگلو است که به بازار بزرگ استابول نزدیک است و در کتاب پاتریشا به نام شولتز معرفی شده است. نام این کتاب (( 1000 مکان دیدنی که باید پیش از مرگ ببینید)) می باشد.

 

 

در قرن هجدهم میلادی، حمام جاگالوگلو با هدف تامین هزینه های کتابخانه و مسجد ایاصوفیه ساخته شد. طرح معماری این حمام توسط معمار سلطنتی دربار یعنی سلیمان آقا انجام شد و توسط عبدالله آقا ساخته شد جالب است بدانید که قبل از آن یک کاخ در این محل قرار داشت که طی یک آتش سوزی از بین رفت و ساخت حمام جاگالوگلو کمی بعد آغاز شد. هزینه های این حمام با توجه به پکیجی که دارد متفاوت است  از 290 لیر معادل 705و170 تا 820 لیر ترکیه معادل 1.993.950 تومان است.

ساعت کار این حمام از 8 صبح تا 9 شب است.

آدرس: استانبول، فاتح، خیابان حمام کاگالوگلو، محله المدار
 

حمام گالاتاسرای:

یکی از معروف ترین حمام های ترکیه، حمام گالاتاسرای است که مشتریان ترک و گردشگران خارجی زیادی دارد. این حمام به دستور بایزید دوم و به درخواست یکی از هم رزمان سابق پدر سلطان ساخته شد. حمام گالاتاسرای یک بخش مرمری دارد که این بخش دارای فضای بسیار خنکی بود و برای ماساژ استفاده می شود. در این حمام گوبگتاشی نیز وجود دارد که به دلیل داغ بودن آن توصیه می شود که با حوله روی آن دراز بکشید. هزینه این حمام برای گروه های 15 نفره حدودا 4400 لیر معادل 10.699.270 تومان است. ساعت کار این مجموعه برای خانم ها 8 صبح تا 9 شب و برای آقایان 7 صبح ا 10 شب است.

آدرس: استانبول، بیوگلو، خیابان تورناجیباشی، شماره 8، محله کولوگلو

 

حمام بیلربی:

این حمام در کنار مسجد بیلزبی قرار دارد و در قرن هجدهم میلادی بدستور سلطان عبدالحمید اول ساخته شد و یک ساختار چوبی مانند دارد.این حمام درست در کنار مسجد بیلربی قرار دارد و به وضوح دیده می شود. ساختار این حمام چوبی است و به دستور سلطان عبدالحمید در قرن هجدهم میلادی ساخته شده و سپس وقف مادر وی شده بود. در آن زمان درآمد حاصل از حمام برای هزینه های مجموعه خرج می شد.

این حمام 13 روشور و آبنماو 4 اتاق خصوصی دارد و پذیرش آقایان و بانوان در ساعت های مختلفی انجام می شود. بخش صبح این مجموعه به بانوان و عصر به بعد به آقایان اختصاص داده شده است.

هزینه های این حمام بسیار پایین است و از ارزانترین حمام ها ترکیه محسوب می شود.

آدرس: استانبول، اسکلودار، بیلربی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی